hai guys...

hai guys...
Thanks For Viewing My Pages :) by: EatyGhazali

Friday 27 April 2012

Belajar untuk senyum :)

:) Yep , senyum .. baru aku taw , sepahit mana dugaan yang aku lalui , aku kena belajar senyum . gila ke nak senyum je keje ? bukan , bukan gila . sape cakap kalo senyum selalu tu gila ? senyum untuk mengubati , untuk menutupi kesedihan , gelora dalam hati yang kian xtenang . dulu aku bukan macam nie . aku seorang yang ceria , gilagila , nakal , suka usik kawankawan , suka buat lawak , suka buat orang ketawa . tapi sekarang ? kemana hilang semua tu dalam diri aku ? entah , aku sendiri xtaw kemana diri aku sebenar . aku hilang , hilang dalam konflik , kemelut hidup aku sendiri  .. 

 **********

kadangkadang aku terfikir , orang lain yang ada kt dunia ni x pernah ada masalah ke ? sebab aku rasa , aku sorang je yang bermasalah atas dunia ni .. sebab aku tengok orang lain happy , enjoy ngan hidup diorang and macam xpernah fikir masalah .. aku taw , setiap orang ada masalah sendiri , tiaptiap masalah berlainan , care diorang hadapi masalah berbeza . dan aku sendiri sepatutnya bertindak rasional untuk hadapi masalah aku , bukan dengan memeberontak , marahmarah , putus asa . TAPI , aku manusia biasa . aku xkuat . aku lemah . wanita yang lemah untuk berdepan dengan situasi yang melibatkan hati , perasaan , cinta  ~! keadaan bila dipulau , disisih , diejek , dicaci dan masalah kawan .

    **********

''Everything happens for a reason . apa yang berlaku ada hikmah . Dan Allah tidak kejam untuk menguji seorang hambaNYA kalau hambaNYA itu lemah . Dan hanya orang yang terpilih je diuji . '' selalu aku dapat kata2 semangat dari teman2 rapat , teman fb yang amik berat sal aku, betol . apa yang berlaku ada yang tersirat .. aku kena cari balik diri aku , aku bukan lemah .. aku xmudah dijatuh kan . aku buakn seorang yang cepat putus asa .. 10 kawan yang hilang , 1000 yang datang menghulur tangan . hilang orang yang disayang , yang mendatang lebih baik dari yang hilang . betol kan ? 

        **********

haih , =,= orang cakap x baik kan mengeluh ? nak buat camane dah jadi habit suke mengeluh . ade problems sket dah mengeluh .. okay , lepas neh aku kurangkan mengeluh , and aku lebihkan senyuman .. aku pon nak berterima kaseh kt kawan facebook aku , ade sorang kawan yang selalu jugak bagi aku nasihat nama dia Alif, baguskan kalo ad kawan cmtu .. atleast ak boleh rase ad kawan yang amek berat .. yang boleh dianggap betol2 kawan ..'' thanks awak '' . Dia ad story satu cerita yang memberi aku banyak pengajaran , iktibar .. sebak hati aku bila dia story kisah sedih tuh .. kisah pasal cinta , aku ingat aku je ada masalah , frust cinta , rupenye ada lagi yang lebih dasyat dari aku .. n aku akan amek pengajaran dari kisah tu :) life must go on .. kan?

      **********


Buat masa sekarang , aku xnk fikir pasal cinta .. aku dah xde hati nak fikir pasal lelaki .. bukan benci , tapi biarlah masa dan jodoh tentukan . kalau aku kejar cinta , tapi separuh jalan je .. xguna . aku jugak yang merana . moral of the story , TUHAN dah tetapkan 'imam' untuk aku . biarlah DIA yang menentukan semuanya . jodoh datang lambat pon xpe ~! aku xkesah . sbb aku dah serik .. hehe .. biarlah aku enjoy life aku . xpayah fikir pasal sape jodoh aku , lagi senang ~! 

      


 **********

kawan , mane pergi semua kawan2 yang dulunye rapat ? entah , mereka2 semua dah berubah .. xtaw kenape :) biarlah , biarlah mereka .. aku xpernah menyakiti mereka . aku dah cuba jadi kawan yang baik untuk diorang . mungkin bagi diorang aku bukan kawan yang baik .  kawan . aku just nak korang taw . aku sayang korang sampai bila2 .. aku taw belakang aku korang duk mengata bukan2 , macam2 , kutuk buruk2 .. tapi aku maafkan korang . aku rindu kita lepak sama2 , make up sama :) hangout sama2 , bergambar sama2 .. tapi sekarang korang dah xperlukan aku . sebab aku bukan kawan yang baik untuk korang . tu alasan korang . sampai sekarang aku pon xtaw dimana silap aku . pape pon . sepanjang berkawan , aku dah betol2 ikhlas .. thanks for everything ..



so sekarang , x kira la ape yang berlaku aku kena tabah .. hadapi dengan senyuman .. sorang kawan fb aku selalu cakap walau apa pon senyum je ... walaupun senyuman itu fake sekalipon . senyum je ~!  :) :)
aku kena senyum . kena tunjuk gigi taring aku yang kiut neh ~! hehhe ... untungla ade gigi taring . awak ade ? :P peace yors ^.<



eaty's words : aku cuba , cuba untuk senyum :) kini aku lebih manis dengan senyuman aku ^^. :)


lonely , its killing me ~

No comments:

Post a Comment